tajomstvo názvu

pondelok 16. februára 2015


Vitajte pri oficiálne prvom (ak nerátame Lorem Ipsum, ktorý tu bol iba kvôli designu) článku, ktorým otváram tento blog. Prakticky sú to informácie, ktoré vám možno pri čítaní blogu minimálne raz napadli.

n á z o v
Tajomstvo názvu creyativite, alebo kreativita nie je zložité. Názov sa so mnou ťahá už pekne dlhú dobu, no samotné slovo má základ v haitskej kreolčine (reč príbuzná francúzštine) kde znie kreyativite. Mne sa však viac páčilo c. Navyše myslím že aj kreyativite bolo obsadené. Ale číta sa to rovnako takže to je takmer jedno.

Na tomto názve mi nesmierne vyhovuje to, že aj napriek možnej nezapamätateľnosti, je to veľmi originálne slovo a keď som si to googlila, našlo mi len a len moje profily na sociálnych sieťach.

>> názvy rubrík sú vysvetlené v celom článku 

d e s i g n
Počiatočný design tohto blogu je zladený do bielo-čiernej kombinácie s jemným dotykom žltej, ružovej a zelenomodrej. Tento design bol takpovediac prvá skúsenosť s tým skutočným kódovaním. Aj tak som väčšinu robila podľa nejakých návodov z internetu, ale bez základných informácií o HTML alebo CSS by som nezvládla nič. Ak ho chcete vidieť, kliknite sem.
Samozrejme, nemôžem povedať, žeby som bola ABSOLÚTNE spokojná s tým, čo tu vidíte (hlavne nie som so zobrazením na mobiloch a tabletoch. chcelo by to mobilnú verziu), ale takých 50 percent, by som tomu dala.

Chcela som, aby design nebol iba taký ten typický dievčenský, kde je veľa pastelových farieb (ktoré síce mám rada, ale všetkého veľa škodí!), tak som pridala trochu čiernej a voilà, design bol na svete (v mojej hlave).

Keďže sa mi pred dvoma mesiacmi pokazil Photoshop a úprimne, nemám ani poňatia čo s tým (aj keď ma to už tak netrápi), bola som donútená tvoriť design v inom programe. Zvolila som si teda Gimp, v ktorom som začínala, no a keďže mám rada minimalizmus vyšlo všetko (takmer) podľa mojich predstáv.

n á z v y  r u b r í k

Ako ste si iste všimli rubriky sú po francúzsky. Možno niektorým nie je úplne jasný význam niektorých rubrík, tak by som to mohla objasniť.

pamplemousse >> denník.  Slovo pamplemousse znamená grep alebo grapefruit. Označuje to môj život. Grep má totiž takú trpkosladkú chuť. A všetci dobre vieme, že sú tu aj radostné okamihy, aj tie, ktoré patria možno na cintorín pochovaných nádejí.

voyages >> cestovanie Tu to nie je také metaforické ako v predošlej rubrike. Voyages sú cesty.

rêveuse >> recenzie Znamená osobu, čo sníva. Myslím, že je to vhodný názov na rubriku rcenzie. Je to prakticky pomenované podľa knihy, ktorú som zrecenzovala tu.

s ť a h o v a n i e
V najbližšej dobe sa budem snažiť vydržať na tomto blogu. Dôsledne som opäť zvážila výhody a nevýhody bloggeru, a musela som jednoducho priznať, že ak nechcem stvrdnúť na jednom mieste, bez akéhokoľvek rastu, musím sa presťahovať. Za wordpress treba pri zmene témy platiť (hoci komentárový systém je podľa mňa lepší) a tak som si vybrala blogger s ktorým som už mala aké také skúsenosti aj predtým.

O výhodách a nevýhodách iste napíšem článok v (dúfam!) dohľadnej dobe. Ak by to niekoho zaujímalo napíšte mi to prosím ešte zvlášť do komentára.

Tak, a týmito slovami sa s vami lúčim, dúfam, že prídete na môj blog znova (kto by si nevedel zapamätať, názov je creyativite) a zanecháte zmysluplný komentár. (môže byť aj nezmyselný).

----------------------------------------------------------------

P.S.: Kto by nepochopil, čo znamená ten tanier na začiatku článku, tu je malé vysvetlenie: prišlo mi to ako vhodná metafora, pretože tento blog je rovnaký ako ten tanier. Zatiaľ prázdny, ale s celkom pekným kabátom.

P.P.S.: Áno, milujem metafory.

Raia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 
summer glowing //// creYativitE