Nebojte Sa Snívať!

sobota 28. februára 2015


Predstavte si radu bielo-čiernych šiatrov usporiadaných do dômyselných polkruhov. Vôňa tohto magického miesta vás načisto opantá a vy nebudete chcieť odísť. Magické vystúpenia načisto uchvátia vášho ducha. Vitajte v Nočnom Cirkuse, Cirque des rêves!

Otvárame za súmraku, zatvárame za úsvitu.  Dvojica čarodejníkov medzi sebou vedie dlhý boj. Každý z nich sa snaží vycvičiť lepšieho žiaka, ktorého by mohol postaviť do súboja. Vyhrá ten najlepší. Kúzelník Prospero posledný súboj prehral. V jeho dcére však uvidí vrodený talent. Vie, že s jeho vedením môže súboj ľahko vyhrať.

Zavolá svojho dlhoročného priateľa, no zároveň soka. Ten vryje sľub mladej Celii do prsta. Sľub, ktorý nebude môcť porušiť. Prejde mnoho rokov, muž v sivom kabáte trénuje svojho žiaka. Prospero Celii vštepuje, že iste vyhrá. Ako miesto súboja vyberú cirkus.

Marco, žiak Prosperovho oponenta, si nájde prácu ako tajomník u Chandresha, majiteľa budúceho cirkusu. Prvý ťah bol vykonaný. Hra sa začala.


c e s t a
Knihu som objavila veľmi dávno. Pamätám si, že som podľa nej dokonca zmenila design predošlého blogu, keď som o názve creyativite ani nechyrovala. Ale nekúpila som si ju. Pamäť je mocný čarodejník a zábudlivosť ešte mocnejší. Mala čoskoro vyjsť. Ale som rada. Vtedy by som si jej čítanie neužila tak ako teraz. Pred týždňom som len tak šla do kníhkupectva a znovu sa naše cesty prekrížili. Svietila na nej zľava, a hoci som ju vtedy nepovažovala za knihu, ktorú som chcela, okamžite som ju kúpila. 


Cirkus prichádza bez varovania. Jednoducho tu je, aj keď včera tu nebol.
i n f o r m á c i e
Knihu napísala americká autorka Erin Morgensternová ako svoj debut. V originále sa volá Night Circus. Kdesi som našla, že niekto odkúpil práva na film, ale nič viac som o tom nepočula. Vraj ho majú premietať v apríli 2015.



d o j m y
Nočný Cirkus je príbeh o cirkuse a s ním spätých ľudí. Nie je písaná iba z pohľadu jednej, hlavnej postavy. Charakterov je v knihe viac, ale ani jeden nie je plochý, nudný či nepodstatný. Každý jeden ovplyvňuje chod cirkusu. Nezáleží na tom, že sa tam odohráva súboj, cirkus a jeho priaznivci, rêveurs žijú vlastnými životmi.

Písanie je podľa mňa skvelé, príbeh je pútavý a dobre sa číta. Menší zmätok môže spôsobiť striedanie minulého a prítomného času v jednom odseku, ale po pár stránkach si zvyknete. Na začiatku každej kapitoly je napísané kde a kedy sa dej odohráva. Nezvyknem sledovať tieto dátumy, ani tu som tak nespravila, a napriek tomu som pochopila, čo sa kedy stalo.  Prostredie je nádherne vykreslené, takmer cítite tú vôňu škorice a jabĺk rozlievajúcu sa vo vzduchu. Mágia je v knihe opísaná ako neskutočné, ale stále kúzelnícke triky. Základ je z niečoho neskutočného spraviť to reálne a uveriteľné.



V príbehu sa nachádza romantika, ale nie je násilná. Postavám tú laśku uveríte už len z jemných náznakov. Ak ste čo i len trochu romantický typ, tie krátke pasáže budete milovať.  Zápletka, prostredie, romantika, či čas tvorili dokopy asi to najoriginálnejšie dielo, aké som za posledné mesiace, ak nie roky, čítala. Bolo to intenzívne, tajomné a samozrejme magické. Kniha vo mne zanechala hlboký dojem a určitú stopu, ako to pri tých najlepších býva. Hodí sa na tiché večery so šálkou čaju alebo kávy, samozrejme so škoricou. Nočný Cirkus odporúčam každému, kto má rád magické prostredie s dávkou iluzionistov, akrobatov a šarmom minulosti. 


z a u j í m a v é   o d k a z y

 z d r o j e   o b r á z k o v

Páčila sa vám recenzia? Zaujal vás Nočný Cirkus?
Raia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

 
summer glowing //// creYativitE