Stratení V Brne

pondelok 25. júla 2016


V tejto sérii článkov budem publikovať moje cestovateľské zážitky z Južných Čiech, kde práve teraz som. Netuším v akom časovom slede budú články vychádzať, no dúfam, že to bude čo najpravidelnejšie. 

p r v ý  d e ň

12:33

Páčila sa mi kompozícia. Iný zmysel nehľadajte...
Výlet oficiálne začal pred Hlavním nádražím v Brne, keď sme zistili, že síce máme hodinu do odchodu, no netušíme ako sa na miesto, kde pristaví autobus, dostaneme. Na informáciach na stanici samozrejme nič nevedeli, číslo na taxík, čo sme dostali bolo nefunkčné a žiadne električky tam nejazdili.




Vyšli sme teda pred stanicu a isto kráčali k zaparkovaným taxíkom. Nečakali sme však, že ani jeden taxikár nebude vedieť, kde sa daná lokalita nachádza. Jeden poznal ulicu, no zmiatlo ho Tesco, ktoré je pri stanici a nie tam, kde bolo napísané. Volali sme s cestovkou, ktorá mu povedala presné miesto a konečne nás tam zaviezol. 


Šli sme sa najesť do obchodného domu, kde som si dala kebab s nudlami (tými dlhými tenkými ázijskými cestovinami) a poriadne sa prejedla.

Také krásne koše som videla iba v Južných Čechách, tento je z Tábora.
Vyšli sme z obchodného centra a autobus nikde. Volali sme zase sprievodkyni, ktorá vravela, že tam sú, ale neboli. Nejak sme sa nakoniec našli a úspešne naložili kufre. Sprievodkyňa medzitým dala ľuďom rozchod, lebo sa bála, že nedôjdeme. Nakoniec však všetko dobre dopadlo a momentálne sedím v autobuse, cestou do Humpolce, čo bolo mesto vo filme Marečku, podejte mi pero, ak si pamätáte.

Kačka v rybníku Jordán.
17:37 

Navštívili sme mesto Tábor, kde sa nachádza husitské múzeum a napríklad Múzeum čokolády a marcipánu. Nezaplatili sme si vstup do ani jedného z vyššie menovaných, no boli sme aspoň na začiatku v infocentre. Na začiatku husitského múzea bol zobrazený Ján Žižka v tvare obrovskej sochy, ktorá by mala seriózny problém kúpiť si topánky. 

Trošku blbá kompozícia.
Jeden z najkrajsích kostolov aký som kedy videla. 
Na námestí pred múzeom sme videli naopak fontánku s malou soškou zakladateľa husitského hnutia, ktorá bola ako opozitum k tej vo vstupe do múzea. Bolo to veľmi roztomilé. Ďalej sme si dali koláčik a zmrzlinu, ktoré chutili úplne úžasne a pokračovali do toho múzea čokolády. Videli sme tam viacero možných darčekov, no ja už zo skúseností viem, že tieto prezenty síce vyzerajú dobre, no ich chuť nie je taká úžasná. 

Ján Žižka a.k.a trpaslík
Musím ešte spomenúť jednu malú kaviarničku, mala označenie pravá čokolatéria, no na názov si úplne nespomínam. Viem len, že mal čosi s budíkmi. Kaviarnička bola umiestnená oproti vstupu do múzea a mali tam skutočnú pravú čokoládu a levanduľovú zmrzlinu. Celý interiér bol nádherne spravený, steny boli obložené budíkmi od výmyslu sveta. 

Trošku rozmazané, no v kaviarni bolo tmavo... 
Navštívili sme ešte jednu galériu, kde mal vystavené obrázky Ján Slíva. Volalo sa to vtipná grafika, alebo také niečo. Pozrite sa na fotky, aby ste to celé pochopili viac. Veľmi sa mi páčil jeho štýl kreslenia a niektoré obrázky mal skvelé. Tie "neslušné" boli tiež celkom dobré, veď uvidíte.

Úplne nádherná kresba.
Čo viac dodať?
Páči sa mi, no táto myšlienka už bola prezentovaná toľkokrát, že to akosi stratilo na význame.
Toto je úplne skvelý obrázok, páčil sa mi najviac z celej výstavy. 
Mimochodom, na celej "hlavnej" uličke boli Pokéstopy, čiže mestečko pre hráčov pokémon go bolo ako stvorené.

Netusím ani kde som ho odfotila, ale určite to bolo niekde v Tábore. 
Nejaká osoba očividne stratila mačku a ja som ten milý plagátik okamžite musela odfotiť. Každopádne dúfm, že sa mačka nájde/našla.
NASLEDUJÚCI ČLÁNOK: Ploštice & Šváby (o špine v hoteli, strave a celkovom znechutení)

8 komentárov:

  1. Juu, Jižní Čechy! Doufám, že si návštěvu tady moc užiješ! Z Tábora pochází můj milovaný přítel, tři roky jsem tam za nim jezdila :) Já osobně jsem z Písku (ten taky nevynechej!) a teď společně žijeme v Českých Budějovicích. Určitě navštiv nejkrásnější český zámek Hlubokou!

    BLOND SITE

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ uz som teda doma a v Pisku sme neboli :/ ale snáď nabudúce. V českých budejovicich sme boli na kúpalisku máte to tam super :) a mimochodom v tabore boli dosť dobre obchody, škoda ze boli zatvorené... Hlubokú som navštívila a je to vskutku jeden z najkrajších zámkov ako aj zvnútra tak aj zvonku :)

      Odstrániť
  2. super článok! :) tie obrázky sú fakt zaujímavé a nápadité.
    teším sa na ďalší takýto článok .

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeej, to je super článok! A aj fotky sa ti veľmi podarili :)

    Pozývam ťa na letnú Giveaway, ktorá práve prebieha na mojom blogu! :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť

 
summer glowing //// creYativitE